واکنش امام خمینی(ره) به دست به سلاح بردن نوه عزیزش

استفاده از اسلحه توسط نوه امام

سید حسین خمینی، نوه امام خمینی و فرزند مرحوم آیت‌الله مصطفی خمینی شخصیت مشهور و شناخته شده ایران بود که بر روی مردم اسلحه کشید. در سال 59 و در جریان یکی از سخنرانی‌ها وی در دفاع از بنی صدر در مشهد، مردم در اعتراض به سخنان نوه امام به او حمله می‌کنند، و سید حسین برای مقابله با مردم دست به سلاح کمری خود می‎برد و کار به جایی می‌رسد که نیروهای کمیته وی را به اتاقی منتقل می‌کنند. این افراد با تماس با دفتر امام نظر ایشان را در مورد این حادثه سوال می‌کنند. پیغام به امام داده می شود که آقای سید حسین خمینی نوه شما در مشهد از بنی صدر دفاع کرده مردم به او هجوم آوردند دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم. امام به مرحوم آیت الله اشراقی می فرمایند که به مسئولین کمیته مشهد پیغام دهید که سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنند.

حضرت امام در نامه ای خطاب به سید حسین خمینی که متن آن درجلد14صحیفه نورآمده است با انتقاد شدید از وی، نوشته اند: «پسرم حسین خمینی! جوانی برای همه خطرهایی دارد که پس از گذشت آنها انسان متوجه می‌شود. من میل دارم کسانی که به من مربوط هستند در این کوران‌های سیاسی وارد نشوند؛ من امید دارم که شما با مجاهدت در تحصیل علوم اسلامی و با تعهد به اخلاق اسلامی و مهار کردن نفس اماره بالسوء، برای آتیه مورد استفاده واقع بشوی؛ من علاوه بر نصیحت پدری پیر، به شما امر شرعی می‌کنم که در این بازی‌های سیاسی وارد نشوی و واجب شرعی است که از این برخوردها احتراز کنی؛ من به شما امر می‌کنم به حوزه علمیه قم برگرد و با کوشش، به تحصیل علوم اسلامی و انسانی بپردازد.»

حالا خودتون قضاوت کنید اگر الان امام خمینی (ره) زنده بودند و این بازی های سیاسی و قانون گریزی ها را از نوه عزیزشون میدیدند، چگونه برخورد میکردند؟؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394برچسب:امام خمینی, انقلاب, حسین خمینی, نوه, امام, | 18:42 | نویسنده : مرتضی |