تاريخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394برچسب:آیت الله بهجت, شعر, عرفان, عارف, اسلام, دین, جالب, زیبا, | 11:28 | نویسنده : مرتضی |

 

 

 

چون بگرید مؤمن از خوف خدا

 

لرزه می افتد به عرش کبریا

 

 ***

 

گریه بر هر درد بی درمان دواست

 

چشم گریان چشمه ی فیض خداست

...

 برای دیدن ادامه به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394برچسب:گریه, گریه بر هر درد بی درمان دواست, چشم گریان, شعر زیبا, مولانا, جالب, عرفانی, | 11:3 | نویسنده : مرتضی |

گمرك ایران جزئیات بیشتری از واردات انواع خودروی سواری لوكس به اسم یك زن روستایی را منتشر كرد.
 
برای دیدن مشروح خبر به ادامه مطلب مراجعه کنید....


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب:رانت, پولشویی, کلاهبرداری, زن روستایی, خودرو, خودرو لوکس, واردات, گمرک, | 18:46 | نویسنده : مرتضی |

ویژگی های زن زیبا از نظر مرد ایرانی،شما چی فکر می کنید، به نظر شما مردان چه زنانی را زیبا می دانند؟ آیا فقط به خاطر زیبایی ظاهری، ممکن است یک مرد، زنی را به عنوان شریک زندگی آینده اش انتخاب کند؟

قدیم ها خیلی جالب بود، نه خیلی قدیم ها، تا همین 50 سال پیش، مردها تا قبل از ازدواجشان فقط مادر و خواهرانشان و شاید هم خاله و عمه شان را می دیدند و بقیه زنان در پوشش کامل قرار داشتند، بعد از ازدواج هم، فقط چشمشان در چشم همسرشان بود و با انتخاب شان افتخار می کردند. همچنین تصور می کردند که همه زن ها حدودا شبیه هم هستند و انتخاب مادرشان بهترین است.


 


اما امروز با وجود زنان زیبا و انواع و اقسام مدل های مختلف زیبایی در ماهواره و تلویزیون و ...تعریف آقایان از زیبایی زنان چیست؟ آنها کدام زن را زیباتر می دانند و دوست دارند که با او پیمان زناشویی ببندند و تا آخر عمر با او باشند؟

برای دیدن ادامه به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید...



ادامه مطلب

«و خورشید در قرارگاه خود در حرکت است»!



نکـتـه آیـه: خورشید در جایگاهی که قرار گرفته در حال حرکت است:

واژه « مُـسـتـقـر» به معنی: جای ثابت و مشخصی است که شئ یا فـرد در آن است ضمن اینکه به اینطرف و آنطرف نیز رفت و آمد می کند. خورشید همانطور که آیه توصیف می کند در «مستقـر» خود در حرکت است.

«مستقـر» آن مـرکـز مـنـظـومـه شمسی است که جای ثابت و مشخص آن است. و حرکت آن از جمله حرکت آن بدور خود است که هر 27 تا 28 روز یک دور است و حرکت دیگر آن حرکت در مداری در کهکشان راه شیری اسـت که با سرعـت 900000 کـیلومـتر در ساعت در آن در حرکت است و 225 یا 250 میلیون سال طول می دهد تا آن را طی کند و کل منظومه شمسی را نیز با خود دارد. بنابر محاسباتی که فعلاً وجود دارد خورشید تا کنون 18 دور در مدار خود دور زده است.

(بنابر عـلم نجوم عصر پیامبر و حتی قرن ها پس از آن: زمین مرکز جهان بود و خورشید و سیارات بدور آن می چرخیدند. این تئوری تا سال 1543  بقوت خود باقی بود. ولی قـرآن خورشید را در «مستقـر» خود (که مرکز منظومه شمسی باشد) در حرکت بیان کرده است).

این نیز یکی از معجزات و نشانه های خداوند در قرآن کریم است.



اگر مدافعان حرم مبارزه نمی‌کردند باید در کرمانشاه وهمدان می‌جنگیدیم

 مقام معظم رهبری، دفاع از حریم اهل بیت در سوریه و عراق، مبارزه با دشمن و شهادت در غربت را از امتیازات شهدای حرم مطرح کردند.

به گزارش خبرآنلاین، نشریه خط حزب‌الله در تازه‌ترین شماره خود از دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای حرم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خبر داد.
رهبر انقلاب در این دیدار خطاب به خانواده‌های شهدای حرم فرمودند:
حقیقتـا هـم شـهدای شـما، هـم خانواده‌هـا، پـدران، مـادران و فرزنـدان آنـان، حـق بزرگی بر گـردن همـه ی ملت
ایـران دارند. ایـن شـهدا امتیازاتـی دارند: یکـی ایـن اسـت کـه اینهـا از حریـم اهل بیـت در عـراق و سـوریه دفـاع کردنـد و در ایـن راه بـه شـهادت رسـیدند. امتیـاز دوم ایـن شـهدای شـما ایـن اسـت کـه اینهـا رفتنـد بـا دشـمنی مبـارزه کردنـد کـه اگـر اینهـا مبـارزه نمی‌کردنـد ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور. اگـر جلویـش گرفتـه نمی‌شـد مـا بایـد اینجـا در کرمانشـاه و همـدان و بقیـه اسـتان‌ها بـا اینهـا می‌جنگیدیـم و جلـوی اینهـا را می‌گرفتیـم. در واقـع ایـن شـهدای عزیـز ما جـان خودشـان را در راه دفاع از کشـور،
ملت، دیـن، انقلاب اسلامی فـدا کردند.
امتیـاز سـوم هـم این اسـت کـه اینهـا در غربـت بـه شـهادت رسـیدند. ایـن هـم یـک امتیـاز بزرگـی اسـت. این هـم پیش خـدای متعـال فرامـوش نمی‌شـود.



رسانه های ترکیه تصویر زنی را در ابعاد گسترده منتشر کردند که گفته می‌شود ارتش و پلیس این کشور دنبال او هستند.

ادامه را در ادامه مطلب بخوانید...



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394برچسب:زنی که یک ارنش به دنبال اوست, زن, ارتش, نظامی, سوریه, | 10:16 | نویسنده : مرتضی |

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سال نوی چینی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم چین است. گاهشماری چینی، گاهشماری ترکیبی شمسی-قمری است مراسم جشن آغاز سال نو چینی بعدازظهر یکشنبه در حوزه علمیه جامعه المصطفی گرگان برگزار شد.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 19 بهمن 1394برچسب:جشن سال نو, عید, چینی ها, جشن سال نو چینی ها, چین, گرگان, حوزه, حوزه علمیه,, | 17:11 | نویسنده : مرتضی |
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم چهلمین روز شهادت مرحوم حاج آقامصطفی خمینی ، سخنرانی فصیح و غرایی را در مسجد ارک تهران ایراد کرد و تعبیر "امام" را برای بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی به کار برد و بعد از این سخنرانی تعبیر"امام خمینی" فراگیر شد.
 

 

 
استاد محمدرضا حکیمی نیزدر سال 42 در کتاب "سرود جهش‌ها"  این لقب را در متن «...در این روز و روزگار، دیگر این نشان تشیع را بر کسی ندیدیم و این سخن عزیز شیعی "انتم علی احدی الحسنیین" را از کسی نشنیدیم، مگر از پیشوای شیعی اندیش معاصر و یادگار پیشینه‌های شیعه، امام خمینی... به رشته تحریر درآورده است.


مشروح نکات جنسی کودک ان شا الله در آینده بیان خواهد شد...



تاريخ : یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:تربیت, جنسی, کودک, تربیت جنسی کودک, تربیت جنسی اسلامی, اسلامی, دینی تربیت دینی کودک, | 12:6 | نویسنده : مرتضی |



تاريخ : یک شنبه 18 بهمن 1394برچسب:امام, امام زمان, دعا, دعای فرج, دعای سلامتی, اللهم کن لولیک, الهی, عظم, الهی عظم البلاء, | 11:53 | نویسنده : مرتضی |

 


1. قالَ رَسُولُ اللهِ - صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِه - : اَحِبُّوا الصِّبْيانَ وَ ارْحَمُوهُمْ وَ اِذا وَعَدْتُمُوهُمْ فَفُوا لَهُمْ فَاِنَّهُمْ لايَرَوْنَ اِلّا اَنَّكُمْ تَرْزُقُونَهُمْ.
رسول خدا - صلي الله عليه و آله - فرمود: كودكان خود را دوست بداريد و با آنان مهربان باشيد، وقتي به آن‌ها وعده‌اي مي‌دهيد حتماً وفا كنيد زيرا كودكان، شما را رازق خود مي‌پندارند.

«وسائل الشيعه، ج 5، ص 126»

ادامه را در ادامه مطلب بخوانید...



ادامه مطلب

 

بگوی آنچه دانی سخن سودمند *** وگر هیچ کس را نیاید پسند
که فردا پشیمان بر آرد خروش *** که آوخ چرا حق نکردم به گوش
زن خوب فرمانبر پارسا *** کند مرد درویش را پادشا
برو پنج نوبت بزن بر درت *** چو یاری موافق بود در برت
همه روز اگر غم خوری غم مدار *** چو شب غمگسارت بود در کنار
که را خانه آباد و همخوابه دوست *** خدا را به رحمت نظر سوی اوست
چو مستور باشد زن و خوبروی *** به دیدار او در بهشت است شوی

....

 

ادامه را در ادامه مطلب بخوانید....



ادامه مطلب

  • اسکلت خارجی بدن مورچه ها از ماده ای بنام کیتین ساخته شده است.که به سیلیکون شیشه نیز شباهت دارد و ...

 

ادامه را در ادامه مطلب بخوانید...



ادامه مطلب
 

هر آنکس که دندان دهد نان دهد

یکی طفل دندان برآورده بود            ***         پدر سر به فکرت فرو برده بود

که من نان و برگ از کجا آرَمَش؟       ***            مروّت نباشد که بگذارمش 

چو بیچاره گفت این سخن نزد جفت ***           نگر تا زن او چه مردانه گفت

مخور گول ابلیس، تا جان دهد         ***  هر آن کس که دندان دهد نان دهد

 

ادامه را در ادامه مطلب بخوانید...



ادامه مطلب

امینه اسلمی، روزنامه نگار مسیحی متعصبی بود که در سال 1945 متولد شد و در 5 مارچ 2010 از دنیا رفت. در کنار تحصیل به تبلیغ مسیحیت اشتغال داشت و معتقد بود که اسلام دینی ساختگی و مسلمان‌ها افرادی عقب مانده هستند، اما یک اشتباه کامپیوتر دانشگاه، مسیر زندگی او را کاملا تغییر داد و به جایی رسید که رئیس جمعیت بین‌المللی زنان مسلمان بود و می‌گفت: «اسلام ضربان قلب من و خونی است که در رگ‌هایم جاری است، اسلام منبع انرژی من است و باعث شده زندگی من فوق‌العاده زیبا و با معنی شود، من بدون اسلام هیچ نیستم.» 

 

ادامه را در ادامه مطلب بخوانید...



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 16 بهمن 1394برچسب:, | 19:18 | نویسنده : مرتضی |

برای مشاهده با ادامه مطلب بروید....



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 16 بهمن 1394برچسب:زنان خارجی تازه مسلمان شده, | 15:1 | نویسنده : مرتضی |
دنیای فوتبال پر است از مردان ستاره مسلمانی كه در فرصت‌های استثنایی، بعد از هر بار گل زدن، اعتقاد خود را ثابت و البته علنی كرده‌اند؛ نمایشی غروربر‌انگیز كه هیچ وقت، هیچ ترس و ابایی از آن نداشته‌اند. با افتخار سجده بر زمین زده‌اند و با غرور سرشان را بالا گرفته‌اند. این 10 مورد، مشت نمونه خروار هستند؛ همان‌هایی كه حالا اول اسم‌شان ستاره مسلمان شنیده می‌شود و بعد نام‌شان می‌آید.

اریك آبیدال؛ برنده جدال با سرطان


اریك آبیدال در اواسط  دوران جوانی به اسلام روی آورد 

وقتی سال 2011 به جای كاپیتان بارسلونا روی سكوی افتخار رفت و به پاس بازگشت موفقیت‌آمیز از سرطان كبد، جام لیگ‌قهرمانان را به عنوان اولین بارسایی بالای سر برد، یك قهرمان بزرگ بود.  اریك آبیدال، مدافع فرانسوی سابق بارسلونا مسیحی به دنیا آمد اما به قول خودش در اواسط دوران جوانی، اسلام را دین كامل‌تری یافت و مسلمان شد.

مصاحبه مشهور اریك آبیدال در این باره از خاطره‌ها محو نمی‌شود: «اعتقاد ویژه به خداوند باعث بهبود من شد. می‌دانستم او دراین مبارزه سخت مرا یاری می‌كند.»  اگر می‌پرسید ....

 

برای دیدن تمام بازیکنان به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب

دین چیست؟؟ واز ما چی میخواد؟

"دین بطور کلی مجموعه دستورات و راهنمایی هایی است که از طرف سازنده جهان ارائه شده."

و اختلاف عمده در تفاوت در تشخیص سازنده و گاهی در تشخیص زمان و مصداق هست

مثلا: اختلاف ادیانی مثل اسلام و مسیحیت و یهود با بودا و زرتشت و کفار و مشرکین در اختلاف در تشخیص خالق جهان هست اما اختلاف بین ادیان الهی در صورتی که تحریف نشده باشند در تشخیص زمان و مصداق است .مثلا اختلاف یهود (یهود از صهیونیسم جداست) که خدا رو به یگانگی میشناسه و مسیحیت (بغیر از اونهایی که حضرت عیسی رو خدا یا پسر خدا میدونن) و اسلام در اینه که هرکدام از این دستورات مطابق فهم و شرایط مردم اون بازه زمانی بوده و در غیر از اون موقعیت کاربرد مناسب و اعتبار نداره میشه گفت مثل نرم افزاری که بعد از مدتی ورژن جدیدی از اون به بازار میاد و ورژن قبلی رو منسوخ میکنه، ومسلما کسی که بازهم از نسخه قدیمی استفاده کنه خودش رو محدود و عقب مونده نگه میداره البته این عقب موندگی میتونه مادی نباشه(که البته از خیلی جهات هست) ولی حتما عقب موندگی روحی هست. مثلا بخاطر اینکه فهم مردم و علم از دین مسیحیت جلو زده بود در اواخر قرون وسطی درگیری ها بین دانشمندان و روحانیون بالا گرفت و باعث بر اندازی کلیسا ها شد،این درحالی بود که دانشمدان اسلامی در سایه دین جدیدشون داشتند علم رو در دنیا شکوفا میکردند.

و از نظر روحی هم همین بس که در اکثر جوامع غربی مردم بعد از مدتی که لذتهای مادی براشون عادی شد احساس پوچی و بی ارزشی میکنن و عملا چیزی ندارن که بخاطرش تلاش کنن( مگر افرادی که تا آخر عمرشون حرص مال اندوزی دارن که معمولا بخاطر حرص و علاقشون به اموال و دارایشون در ترس و اضطراب از دست دادن پول و شهرتشون هستن).

همینجور که همه میدونن آخرین دین الهی اسلام هست . و انقدر معجزه و دلیل برای اثباتش وجود داره و مطرح شده که از توضیح دادنش صرف نظر میکنم ولی بازهم اگر کسی رو حقانیتش بحثی داره میتونه در نظرات مطرح کنه و در اسرع وقت جوابشو بگیره.

دین اسلام شامل سه شاخه هست:

1- علم اعتقادات: که هرکسی باید در ذهن خودش به این باور برسه و قلبا اسلام رو قبول کنه (ایمان بیاره). این علم کاملا تحقیقیه و از کسی که طبق نظر پدر و مادرش یا هرکس دیگه تقلیدکنه پذیرفته نیست. مثلا به کسی گفته بشه چرا میگی خداوند واحد است ؟ ودر جواب بگه چون فلانی گفته!!!

2-علم فروع یا همون احکام: بعد از پشت سر گذاشتن قسمت اول و معتقد شدن به اسلام میرسیم به کارهایی که باید بکنیم و کارهایی که نباید بکنیم. در این قسمت بخاطر پراکندگی و مطالب زیادی که وجود داره دیگه نیازی به تحقیق فردی نیست و میتونیم به کسی که عمری رو صرف فهمیدن این مطالب کرده اعتماد کنیم و از اون عالم تقلید کنیم.

3-علم اخلاق: میشه گفت دوتا علم قبلی برای اینه که آدم رو به ایجا برسونه و در حدیثی پیامبر(ص) میفرماید: من مبعوث نشدم مگر برای مکارم اخلاق. تمام دین بدون اخلاق ارزشی نداره و مثل مثل وسیله ای ه که هیچ وقت به مقصد نمیرسه. دراین باب حرف زیاده ولی به این جمله که برگرفته از احادیث هست اکتفا میکنم که: دین هرکس به اندازه عقل اوست و عاقل ترین مردم خوش اخلاق ترین آنهاست.!!!!

مسئله مهم و فرق بین اخلاق دینی و اخلاق غیر دینی اینه که در اخلاق دینی هدف رضایت خداست و دو مرحله قبلی طی شده اما در اخلاق غیر دینی هدف رضایت فردیه و بر پایه سلیقه بنا شده وبعد از سالها نتونسته مشکلات اجتماعی و فردی رو حل کنه.

 



قلت لابي عبدالله - عليه السلام - فلان بن عبادته و دينه و فضله ! فقال : كيف عقله ؟ قلت : لا أدري : فقال : ان الثواب علي قدر العقل .

امام جعفر صادق (ع) : سليمان ديلمي مي گويد : به امام صادق - عليه السلام - عرض كردم فلاني در عبادت و ديانت و فضيلت چنين و چنان است . فرمود : عقلش چگونه است ؟ گفتم نمي دانم . فرمود : پاداش به اندازه عقل است .

اصول كافي ، ج 1

********************

أكمل الناس عقلا أحسنهم خلقا .

امام جعفر صادق (ع) : عاقل ترين مردم خوش خلق ترين آنهاست .

اصول كافي ، ج 1 ، ص 27

 

ادامه احادیث در ادامه مطلب...



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, | 17:21 | نویسنده : مرتضی |



تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, | 14:46 | نویسنده : مرتضی |



تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, | 14:43 | نویسنده : مرتضی |



تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, | 14:8 | نویسنده : مرتضی |



تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, | 14:8 | نویسنده : مرتضی |



تاريخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394برچسب:, | 14:6 | نویسنده : مرتضی |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد